Friday, September 14, 2012

Sukarnya nak lelap mata




Semalam sebenarnya saya sukar sekali nak tidur.  Hanya pukul 5 pagi baru terlelap sekejap.  Lagipin pagi tadi ada urusan yang perlu diselesaikan.

Entah kenapa, baru je nak terlelap. kaki tersentak amat kuat.  Kaki kiri saya bagai disentap.  Terkejut dan tiba-tiba rasa berdebar.  Padahal wudhuk masih ada dan berzikir pulak tu.

Tak puas hati saya bangun baca ayat kursi dan 3 Qul.  Lalu saya hembus...bermula dari kepala hingga ke hujung kaki dan berdoa tidak ada apa yang mengganggu lagi.

Kali kedua baru nak terlelap...tiba-tiba tersentak di dada pula...macam aliran elektrik.  Tapi, taklah sekuat di kaki tadi.  Aihhh... ni tak boleh jadi ni.  Saya ulang pula baca 3 Qul.  Hembus lagi ke seluruh badan.  Mudah-mudahan kali ni tak ada gangguan.

Saya tidur pula di ruang tamu.  Baru je nak terlelap.  Kaki kanan pula bagai disentap.  Aih.. ni main kasar dah ni.

Perkara ni dah bertahun-tahun saya alami.  Semalam adalah yang paling saya tak sangka 3 kali berlaku.  Boleh dikatakan hampir setiap malam, pasti ada bahagian tertentu tubuh saya seperti tangan, dada dan kaki bagai ada elektrik.

Bila google semalam, kononnya ada tanda gangguan jin / sihir.  Tapi, taklah saya percaya.  Tapi, sejak 2, 3 bulan ini, sentakan di kaki agak kuat.  Ada  juga rasa dada tiba-tiba berdebar-debar, tapi, dah bertahun-tahun dah.

Yang paling ketara, semalam memang saya tak boleh tidur langsung.





Nampak gaya saya kena berjumpa ustaz Rashid untuk rawatan.  Tapi, bila ya...


No comments:

Post a Comment