Monday, December 3, 2012

DOA PEMBUKA 12 PINTU - rezeki, cinta, nikmat, keselamatan, kebaikan, ilmu, syurga dan lagi...


Doa ni saya dapat ketika menghadiri kursus dikendalik Dato Dr. Mohd. Fadzillah Kamsah.  Banyak fadhilatnya.

Tapi, sebelum tu, saya nak mengingatkan diri saya dan sesiapa juga.  Asal ada masalah, jangan hanya bergantung nak doa itu doa ini, ayat quran itu ayat quran ini untuk diamalkan.  

Perkara wajib seperti solat mesti diutamakan, tutup aurat (bagi wanita).  Pendek kata, kita buat apa yang Allah suka dan insyaallah, apa saja kita minta Allah makbulkan.  

Kalau hayati betul-betul makna doa di atas, insyaallah  kalau diamalkan secara istiqamah, akan termakbullah.

Teman saya dulu pernah amalkan doa ini, dalam masa beberapa bulan saja, dia mendapat jodoh.  Kami semua tak sangka.  Dia beritahu, dia memang berhajat untuk jodoh dan Allah makbulkan.  Malah suaminya orang berada  dan menerima dia seadanya.

Bacalah doa ini selepas solat, sebelum tidur dan bila-bila saja.  Jadikan amalan.  Insyaallah dibukakan pintu rezeki seluas-luasnya, terhindar daripada musibah, orang bertambah sayang dan apa yang didoakan.

Jangan berputus asa berdoa.  Ada orang Allah cepatkan doanya dan ada pula yang lambat dan mungkin ada juga yang Allah beri di akhirat.  Semua ini kerja Allah, hanya Dia yang tahu apa yang baik untuk kita.

Bila berdoa tu, bersungguh-sungguhlah dan mesti yakin dengan Allah.  Bersangka baik dengan Allah.

Lagi satu kalau kita memenuhi hajat orang, insyaallah Allah pun akan memenuhi hajat kita.

Jom, bersihkan hati kita dan beribadahlah secara ikhlas kerana Allah.







19 comments:

  1. betul tu cik,, I suka is I nasihat NY,,mudah 2 ansegala dosa kit a diampuni oleh Allah SWT, pencipta Lang it Dan bum I.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum wrb, saya mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda semua tapi saya lillahi ta’ala hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses. Perkenalkan terlebih dahulu saya Suci Andini tinggal di Riau,dulu saya berprofesi sebagai penjahit namun himpitan ekonomi yakni hutang piutang dalam membangun usaha saya kian semakin besar tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya tetap ikhtiar, pada suatu hari saya membuka buka internet tidak sengaja saya melihat postingan seseorang yang sama seperti keadaan saya tapi beliau sudah berhasil,beliau dibantu oleh Kyai H. Sakti Mangunkarso tanpa pikir panjang saya menghubungi beliau, saya diberikan pencerahaan dan solusi, pada awalnya saya ragu ragu tapi saya coba memberanikan diri mengikuti saran beliau,alhamdulillah berjalan lancar dan sekarang saya punya beberapa mini market dan penginapan didaerah Riau,terimah kasih saya ucapkan pada Kyai H. Sakti Mangunkarso sebab berkat beliau saya bisa seperti ini,mungkin banyak orang yang menyebut saya mengada-ada tapi saya buktikan sendiri,khusus yang serius mau bantuan silahkan hub beliau Kyai Sakti Mangunkarso beliau orangnya ramah ini nomor beliau 0852 1117 4125 ini pengalaman pribadi saya percaya atau tidak semua tergantung pembaca demi Allah ini nyata sekian dan terima kasih ,Assalamualaikum Wrb....allahuakbar....allahuakbar....allahuakbar.

      Delete
  2. all is true....kita b'doa,tawakal n sentiasa istiqamah

    ReplyDelete
  3. aamiinnn.... doa tawakal dan bersungguh-sungguh kunci doa kita. selalunya Allah beri waktu yang paling tepat.. ramadhan dah nak dekat... jom kita gunakan setiap saat untuk mohon pengampunan, bertambah iman... sihat untuk beribadah... dan rezeki yang kita dapat tu, bukan 100 peratus hak kita... ada hak orang lain...

    ReplyDelete
  4. terharu baca kata-kata penulis..utk dapat ape yang kita nak, buatlah apa yang Allah suka dan tinggalkan ape yang Allah xsuka
    http://vitaminpilihansemua.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. syukran jazilan for sharing this and for the good advice :)

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum & salam kenal
    Good info and good job!
    Jom visit blog saya http://sihat-cantikmulus.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum, artikelnya luar biasa bagus, apa boleh saya link di blog saya.
    www.e-pro13.blogspot.com
    terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf lambat reply, boleh saja...semua hak Allah

      Delete
  8. terima kasih atas perkongsian... semoga peroleh manfaat..

    ReplyDelete
  9. saya mntk izin save gmbr doa utk rujukan dan sebaran. blh x?

    kalau blh terima kasih

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum wrb, saya mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda semua tapi saya lillahi ta’ala hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses. Perkenalkan terlebih dahulu saya Suci Andini tinggal di Riau,dulu saya berprofesi sebagai penjahit namun himpitan ekonomi yakni hutang piutang dalam membangun usaha saya kian semakin besar tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya tetap ikhtiar, pada suatu hari saya membuka buka internet tidak sengaja saya melihat postingan seseorang yang sama seperti keadaan saya tapi beliau sudah berhasil,beliau dibantu oleh Kyai H. Sakti Mangunkarso tanpa pikir panjang saya menghubungi beliau, saya diberikan pencerahaan dan solusi, pada awalnya saya ragu ragu tapi saya coba memberanikan diri mengikuti saran beliau,alhamdulillah berjalan lancar dan sekarang saya punya beberapa mini market dan penginapan didaerah Riau,terimah kasih saya ucapkan pada Kyai H. Sakti Mangunkarso sebab berkat beliau saya bisa seperti ini,mungkin banyak orang yang menyebut saya mengada-ada tapi saya buktikan sendiri,khusus yang serius mau bantuan silahkan hub beliau Kyai Sakti Mangunkarso beliau orangnya ramah ini nomor beliau 0852 1117 4125 ini pengalaman pribadi saya percaya atau tidak semua tergantung pembaca demi Allah ini nyata sekian dan terima kasih ,Assalamualaikum Wrb....allahuakbar....allahuakbar....allahuakbar.

    ReplyDelete
  11. Alhamdulilah..saya baru saja tau doa 12 pintu rezeki ni..itu pun sahabat saya yang menyarankan..insha allah akan di amalkan 😊

    ReplyDelete