Sunday, November 24, 2013

keropok lekor Batu Rakit, Terengganu,sedap



Assalammualaikum,

La, belek punya belek, dua ni je snap gambar gerai keropok lekor kat Batu Rakit?  Kenapa saya tak ambil lebih dekat?  Oh... malu la masa tu... orang sibuk membeli, takkan saya sibuk mengambil gambar?

Selalunya kalau orang ke Terengganu nak merasa keropok lekor, mesti ke Losongkan?  

Masa tu saya dalam perjalanan pulang daripada tugasan di Pulau Redang dan Batu Rakit.  Alhamdulillah, YB Bazlan Abdul Rahman bermurah hati belanja kami keropok lekor.  

Gerai ni, kira-kira tak sampai 5 minit perjalanan dari pejabat YB.  Maafla, saya terlupa pula nama kampungnya... tapi, tanya je la, Batu Rakit, semua orang akan beritahu...heheheh

Biasalah, krew saya yang lain nak beli lebih, jadi, kamipun ke gerai keropok lekor ni.  Mujur tak ramai orang.  Menarik la juga...(saya ni kalau nak membeli-belah mesti suka masa orang tak ramai).  Kira peluang yang menariklah ni.

Saya beli agak banyak jugalah, konon nak bagi kat abang-abang saya dan kawan-kawan ofis.  Tapi, bila sampai di ofis, saya bagilah kat sesiapa yang saya kenal untuk merasa sorang sedikit.

Ok, berbalik kepada keropok lekor ni.  Rasanya sedap.  Makan yang direbus begitu sajapun sedap dan yang digorengpun sedap.

Jadi, moralnya, bila ke mana-mana, 'adventure' la sikit.  Cuba rasa makanan tempatan dan juga jangan dok 'stick' kat one item only... 






No comments:

Post a Comment