Tuesday, July 10, 2012

teringin makan steam boat



Assalammualaikum,


Jumaat baru-baru ni, saya teringin nak makan 'steam boat'.  Setakat ni yang rasa sesuai untuk saya di Johnny's One Utama.


Kali ni, set A pulak takde, set B, C dan lain-lain ada pulak.


Saya tak suka ambil set lain sebab ada telur.  Telur ni penghilang rasa la...




set B, sayur kubis dengan sawi, lain-lain dah kat bawah tu

Tapi saya agakla, ni mesti msg banyak.  Bila sudah makan, balik je mesti nak minum air banyak.  Rasa dahaga memanjang.  


Saya ni tak makan seperti orang lain.  Siap makan cicah sos je, bukannya sos tu masuk dalam sup.


Saya 'salute' la, sebab kombinasi makanan 'steam boat' ni boleh tahan juga.





sos ni la daya penarik utama, sedap, mesti tambah setiap kali makan



Kena pula ada anak saudara, apa lagi, ada la teman.  Kalau pergi dengan kawan-kawan lain susah la, sebab bila nak makan 'steam boat' mereka suka makanan lain.  Lagipun ini adalah makanan sihat. Rebus. 

disebabkan dia tak lunch dia ambil nasi... boleh la rasanya


Lagi satu, kalau makan ramai-ramai baru seronok...  sebab kita akan ambil masa untuk bersembang sambil menikmati hidangan di depan mata.

ok.. hidangan bermula 
Kalau dah buntu nak makan kat mana, ada banyak pilihan... ikut je cita rasa nak makan apa... 



No comments:

Post a Comment