Wednesday, April 18, 2012

hari lahir bos

hari ini hari lahir ketua pegawai eksekutif kewangan, encik adnan.  dia pun tak sangka budak-budak di pejabat nak bagi kejutan.


blueberry cheese cake menjadi rebut an
sebenarnya kalau sambutan hari jadi ini, 'the thought that counts'.  itu yang membuatkan kita tersentun terutamanya  kepada mereka yang menyambut hari lahir.  selamat hari lahir ya cik nan. 


saya sempat bertanya kepada anak cik nan, apa hadiah dia bagi kepada ayahnya?  baju yang dia pakai hari ni l ah... oh...baju baru rupanya....jalur hitam tu. 


bagi saya bila teman-teman buat kejutan, memang yang kita langsung tak sangka, membuatkan kita tersentuh, gembira dan macam-macam perasaan berbaur.


seronok tu memang tak boleh nak dikata.  memanglah ia bukan budaya kita.  tapi, tak salahkan ada orang meraikan hari lahir kita. dan yang pasti, bersama azam untuk menjadi terbaik.


tahun ini, saya pula berazam untuk menjadi insan yang dirahmati Allah selalu.  mudah-mudahan Allah melindungi saya daripada sebarang perkara yang tidak disukaiNya.  


Ya Allah, lindungilah aku sebagaimana Engkau lindungi nabi dan rasul yang Engkau kasihi.  Amin.







No comments:

Post a Comment