Thursday, April 19, 2012

aku teringin nak pergi haji


lebih kurang 2 bulan lepas, aku dapat tahu ada seorang kawan aku nak pergi jumpa seseorang di tabung haji.  dia nak bawa seorang selebriti jumpa orang yang berkenaan.  selebriti tu nak bagi surat rayuan untuk mak ayah dia pergi haji tahun ni.


bila dah dapat tahu, akupun nyatakan hasrat aku nak ikut serta, sebab mak aku teringin sangat nak pergi haji dah beberapa tahun.  aku dah buat surat tahun lepas, tapi tak ada rezeki.


jadi, tahun ini bila aku dapat tahu daripada kawan ni aku pun naklah ikut.  


hemm.  aku sedar siapalah aku.  dia tak hubungi aku langsung. aku agak dia dah pergi dengan selebriti tu jumpa orang tabung haji.


masa aku nyatakan hasrat tu pun dia macam tak berapa gemar aku ikut serta, dia kata pergilah sendiri.  ish. aku ni seganlah juga.


tapi tak apalah kalau orang tak sudi buat apa aku dok terhegeh-hegeh lagi.  sendiri mau fahamlah.


aku faham.  Allah mesti nak aku minta terus padaNya buka minta bantuan orang lain. kan?


dulu kawan aku ni pergi haji pun melalui orang yang dia kenal.  dia dapat pergi.  mungkin ini juga rezeki dia.


tapi, kenapa dia boleh tolong bawakan selebriti tu dan tak nak bawa aku?  oh.. aku sedar aku ni dah tak kerja di tempat yang sama lagi.


itukah nilai murni yang ada padanya?


ya Allah, Kau perkenanlah doaku supaya aku dan mak aku serta abang-abang aku dapat menjalani ibadah haji dan memperoleh haji mabrur. 


amin.



No comments:

Post a Comment