Saturday, September 21, 2013

DAH MULA DAH...TEGANU KITA


Assalammualaikum,

Ha, dah mula nak aktif balik.  Lama menyepi.  Sibuk buat tugasan untuk tajaan dalam Buletin Utama.

Akhirnya, kini dapat tugasan baru, Teganu Kita.  

Teringat masa baru masuk dulu diberi amanah buat Warna-Warna Malaysia dengan Normala Samsudin.

Teruja saya kali ni sebab inilah yang saya suka, buat program.




Biasalah, bila dalam kereta masa perjalanan ke Merang, banyak pula saya bertanya kepada pria di atas tu.  Habis kisah peribadi mereka saya tahu.  Aha... tapi, tak boleh dikongsilah di sini, hehehe.



Saya bergerak sebelum pukul 12 tengahari.  Sambil menunggu kumpulan lagi satu, aduhai, tak sampai-sampai.




Nak mengisi masa, saya ambillah gambar apa yang patut.


Ha, sampai di R&R Jabor, krew lelaki, tambah karbon dalam badan depa.  Saya pula ... tak tau nak buat apa, sebab saya seorang je perempuan dalam kumpulan ni.







Teruja bila dah nampak daerah-daerah di Terengganu.  Apa yang menanti?


Tugasan kali ini, saya perlu buat liputan mengenai tempat menarik di Pulau Redang.  Ingat-ingat lupa...dulu masa Warna-warna Malaysia, saya dah sampai, tapi, sebab banyak pulau, saya keliru apa yang ada di sana.

Bagaimanapun, sebelum itu, saya kena ke Kuala Terengganu, bertemu dengan penerbit Teganu Kita, Khairizal untuk maklumat sepenuhnya dan juga apa yang saya perlu tahu.

Mak ai, pukul 8 malam lebih baru sampai.  Mana tidaknya, asyik-asyik berhenti je dengan kumpulan satu lagi, padahal, bukannya mereka tu nak makan apa pun, cuma ... asal ada tempat boleh berhenti rehat, ha.. rehatlah mereka.

Ok, nanti bersambung lagi... dalam perjalanan ke Pulau Redang la pulak ye...

No comments:

Post a Comment