Wednesday, February 23, 2011

jom kemaskini kad pengenalan

terima kasih jabatan pendaftaran negara.



petang tadi sempat juga kemaskini kad pengenalan pintar.  kad pengenalan saya ada masalah, maklumat tak boleh baca.  cip rosak.  apa lagi, pucuk dicita ulam mendatang. 

mujur jabatan pendaftaran negara bergerak datang ke sri pentas.  mudahlah bagi kami yang ada pelbagai masalah kad pengenalan dapat diselesaikan.

saya ambil semula gambar dan tentunya akan dapat kad pengenalan yang memudahkan maklumat dibaca. 



hazlin pun tidak ketinggalan membaharui maklumat alamat di kad pengenalannya. 



amboi, sempat lagi dia posing. 

cepat betul urusan mengemaskini kad pengenalan. 





suasana dalam bas,  luasnya macam bas ekspres biasa, tetapi, interior dah diubah ye, untuk kemudahan membuat kad pengenalan.

setakat tadi, maklumat tempoh lesen kereta tamat dan paspot pun ada.  yang lain, lupa lak nak tanya, sebab terlalu gembira.  mana tidaknya, sebelum ni, memang la hasrat nak ke pejabat pendaftaran negara untuk menukar yang baru sebab ada masalah dengan cip. 

petugasnya, ramah sekali.  sempat juga saya bertanya ramai ke yang datang.  kakak yang saya lupa nak tanya namanya di atas ni menjawab, "boleh tahan, sampai sekarang tak berhenti lagi."


senangnya.  di atas ni pula tempat menunggu giliran.  alhamdulillah, orang tak ramai.  pagi tadi, agak ramai.  sekejap je tunggu, giliran saya pun tiba.

perkhidmatan mereka memang cemerlang.  tambahan pula, kadang-kadang tu, ada keluarga bersamamu yang tiada sijil kelahiran atau kad pengenalan, bila kami minta bantuan mereka, senang sekali.  kerjasama yang diberikan kepada kami setakat ini, A.

saya bangga jadi rakyat malaysia.

No comments:

Post a Comment