Thursday, February 24, 2011

BUAH SYURGA

buah syurga yang telah dibuka

pertama kali mendengar adanya buah syurga, terkejut juga.  terbayang-bayang, bagaimana rupa bentuknya.

sejak ahad lalu, saya makan buah cinta, boleh tahan la.  lalu christine pun bercerita mengenai buah syurga.  katanya bila kita makan isinya, manis sangat.  setelah itu, kita makan atau minum air, pasti rasanya manis.

tadi ada juga mencuba, memang benar, saya tak lah makan sangat, cuma rasa saja.  manisnya seperti makan gula.  lepas tu saya minum air tawar, wow air tu manis macam ada gula.
akhirnya, christine bawakan buah ini kepada saya hari ini. 
isi jernih, rasa manis gula, biji macam mata kucing tapi leper

ketika menggigit buah ini, bijinya terkena gigi,  macam gigi terkena batu la pulak. kasar macam batu.

saiz buah syurga ini sebesar buah laici, tapi berbentuk tiga segilah.  kulit luarnya macam buah jambu tapi ada la macam buah tampoi di dalamnya. 

payah nak 'describe'.

bentuk 3 segi
saya rasapun tak beria-ia sangat, sebab manis.  boleh la ganti gula...

oh ya, buah syurga ini diambil dari sabah... ketika penggambaran program 3 hari 2 malam.

No comments:

Post a Comment